zondag 5 februari 2012

Vertrekkens klaar

Zaterdag 28 januari was "The day".
Om 16u18 had ik in Brussel-Zuid mijn TGV richting Parijs, daar had ik mijn vliegtuig rond 19u 20 naar Bangkok en dan nog een laatste vluchtje van Bangkok naar Phnom Penh.

Voor ik kon vertekken moest er natuurlijk nog heel veel gebeuren. Ik had examen tot maandag 23 januari. Na mijn examen nog even genoten van het uitgaans leven in Gent ... en dan focus op mijn vertrek.
Donderdag voor mijn vertrek had ik nog een kleine afscheidsdrink gepland. Het was gemakkelijk voor mij, dan kon ik iedereen van mijn vrienden nog eens zien voor ik voor 4 maand naar het verre Cambodia vertrok.

Vrijdag 27 januari (... nog 1 keer slapen ...)

Het plan was om vrijdag namiddag mijn bagage te maken. Dit was ook gelukt maar ... De optische bank moest er nog in. Ik had de opdracht gekregen om een optische bank mee te nemen naar Cambodia. Het VVOB wilde die zo snel mogelijk daar krijgen, dus hem mee geven met mij was de snelste optie. Wat een gedoe om alles in mijn valiezen te krijgen ... maar gelukkig is het gelukt (wel met extra bagage maar het kon niet anders).

Vrijdag avond nog lekker uiteten met het gezin. Nog even genieten van onze heerlijke belgische keuken :)
Eindelijk zaterdag ... Afscheid nemen van de familie was erg zwaar voor me maar het hoorde erbij. Mijn oma's gingen mee tot in Brussel om me uit te zwaaien. Dit vond ik erg sterk van hen! We zijn met zijn allen (ouders, zus, en oma's) met de trein naar Brussel gegaan. We kwamen mooi op tijd aan. Om 16u gingen we samen naar het perron. Iedereen veel knuffels geven, ... de tranen lieten we stromen ...
16u18 het fluitje voor vertrek, en we zijn vertrokken!

Veilig en snel aangekomen in Parijs. Daar verliep het ook vlot, tot ze zagen dat ik een extra bagage mee had ... ze deden daar wat moeilijk over, maar door ervoor te betalen was het opgelost. Ik kon eindelijk door de controle, had ik daar dan mijn ticket niet verloren ... maar gelukkig kreeg ik snel een nieuw. Oef... op het vliegtuig. Amai zo groot! Na een aangename vlucht van 11uur ben ik veilig geland in Bangkok.

Met enige vertraging vertrok ik met een mini vliegtuigje richting Phnom Penh. Visa aanvragen in Phnom Penh verliep vlot, niet dat ik veel kon zeggen want niemand van de 20 controle agenten kon Engels...
Toen ik eindelijk uit de luchthaven was stond Stefaan me op te wachten. Ik ben blij dat ik er veilig en wel geraakt ben, en al mijn bagage ook!

Het was ongeveer 16u30 (plaatselijke tijd) toen we in de auto door het chaotische verkeer van Phnom Penh reden. Amai wat een verschil! Het verkeer hier is echt niet normaal! Enorm veel brommers en echt wel de wet van de sterkste, hoe groter je auto hoe meer voorrang je hebt. Moet ik hier ook met de brommer rond rijden??? De armoede hier op straat viel me ook meteen op. Onderweg kwamen we ook al enkele mooie tempels en gebouwen tegen. Ik verlang al tot ik hier alles kan verkennen en kan leren kennen.

Tijdens mijn eerste avond in Phnom Penh heb ik ook al meteen Khmer food gegeten. En het beviel me :)
Morgen heb ik nog een dagje rust gekregen, dus moet ik pas dinsdag beginnen met mijn stage.

De reis zit er op, ik ben veilig en wel in Phnom Penh geraakt, mijn stage, avonturen, ervaringen, ... kunnen beginnen!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten